name | autoweek.cz
Nová Mazda CX-5: energické a prostorné SUV
11.06.2012 | Antonín Matějka | Aktuality
Novinka japonské automobilky Mazda vstupuje na český trh a v segmentu kompaktních SUV bude rozhodně patřit mezi technicky a stylisticky nejatraktivnější vozy.
Potencionální zákazníci jistě ocení nejen nezaměnitelný, velmi nadčasový design vozu a jeho prostorným interiér vycházející z dlouhého rozvoru 2700 mm, ale především moderní technologie v rámci rozsáhlého programu SKYACTIV, které jsou zaměřeny na co nejvyspělejší konstrukci pohonného ústrojí, podvozku a karoserie. Nová Mazda CX-5 již na první pohled působí dynamicky a mohutně, k čemuž do značné míry přispívá vyšší stavba karoserie a výrazná příď zpracovaná dle firemní filozofie designu „KODO-duše pohybu“, jejíž podstatou je vitalita, emoce a energie. Toto pojetí se odráží i v celkovém řešení interiéru, jenž se může pochlubit vytříbeným dílenským zpracováním, kvalitními materiály a skvělou ergonomií potrhující sportovní charakter vozu. Mazda CX-5, jak jsme se mohli sami přesvědčit během prvních testovacích jízd, těží z propracované konstrukce podvozku s pohonem předních nebo všech kol (systém AWD s elektromagnetickou spojkou je shodný jako u modelu CX-7) a dvou ultramoderních motorů – zážehového dvoulitru s přímým vstřikováním a turbodieselu 2,2 l se vstřikováním common rail. Obě pohonné jednotky s nezvykle vysokým a naopak enormně nízkým kompresním poměrem 14:1 jsou kombinovány s manuální nebo samočinnou šestistupňovou převodovkou a výrobce je nabízí ve dvou výkonových verzích. Z přiložené tabulky je patrné, že tyto motory standardně vybavené systémem i-stop (jedná se o jediný systém start-stop na světě, který využívá k opětovnému spouštění energii ze spalování) jsou neobyčejně hospodárné a výkonné. Osobně se mi nejvíce líbil vznětový model 2,2 l/175 koní s automatem –jeho motor nabízí úctyhodný točivý moment 420 N.m již při 2000 otáčkách a slušnou dynamiku. Další předností tohoto agregátu přeplňovaného dvěma turbodmychadly a vybaveného víceotvorovými piezoelektrickými vstřikovači je nesmírně kultivovaný a tichý běh ve vyšších otáčkách. Řízení nové Mazdy CX-5 je příjemné, automobil přesně a lehce reaguje na pohyby volantu a na silnici se chová opravdu brilantně. Velkou měrou k tomu přispívá nejenom dynamická konstrukce podvozku, ale i nový elektrický posilovač řízení a vysoká torzní tuhost karoserie. Na českém trhu se Mazda CX-5 poměří s konkurenčními modely VW Tiguan, Hyundai ix35, Toyota RAV4 či Mitsubishi ASX a zcela jistě není bez šancí. V její prospěch hovoří bohatá standardní výbava odstupňovaná označeními Emotion, Challenge, Attraction, Revolution a velmi konkurenceschopné ceny začínající u verze se zážehovým motorem a pohonem předních kol již na 499 900 korunách.
Mazda CX-5
Motor 2,0 2,0 AWD 2,2 (150) 2,2 (150) AWD 2,2 (175) AWD
Převodovka MT MT/AT MT/AT MT/AT MT/AT
Největší výkon (k) 165 160 150 150 175
Toč. moment (N.m) 210 208 380 380 420
Nej. rychlost (km/h) 200 197/187 202/198 197/194 207/204
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,2 10,5/9,6 9,2/10,0 9,4/10,2 8,8/9,4
Komb. spotřeba (l/100 km) 6,0 6,6/6,6 4,6/5,3 5,2/5,5 5,2/5,5
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz