name | autoweek.cz

Malibu jede i do Evropy

Malibu jede i do Evropy

23.08.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

S novým modelem Malibu Chevrolet zaútočil na dominantní postavení japonských sedanů na severoamerickém trhu. Uspěl, a tak jeho nejnovější generace se jako globální model vydává do světa. Na autosalonu ve Frankfurtu se Chevrolet Malibu představí i v Evropě.

Chevroletu se v posledních měsících daří. Uspěl s malým Sparkem i kompaktním modelem Cruze, který se stal celosvětovým bestsellerem. V USA se s modelem Malibu po mnoha letech stal opět vážným konkurentem v nejdůležitějším segmentu tamního trhu osobních vozů, jemuž dlouhá léta kralovaly výhradně japonské sedany. Proto bylo rozhodnuto i Malibu proměnit v globální model, který bude nabízen ve více než 100 zemích celého světa.

Nejnovější podoba Chevroletu Malibu (podle amerického zvyku se označuje jako modelový rok 2013) se ve světové výstavní premiéře představila na jaře současně na autosalonech v New Yorku a Šanghaji. USA i Čína jsou typické trhy pro velké sedany, ale v Evropě se dosud model Malibu nikdy nenabízel. Nyní tedy rozšiřuje nabídku značky a stane se zde jejím nejreprezentativnějším vozem.

President a výkonný ředitel Chevrolet Europe Wayne Brannon k tomu řekl: \"Nový Malibu bude vyvrcholením sedmi přírůstků značky Chevrolet uvedených v období kratším než 12 měsíců. Malibu bude vrcholem modelového programu Chevrolet v Evropě a přinese tradiční hodnoty značky do evropského segmentu střední třídy.\"

 

Chevrolet Malibu je tradičním sedanem střední třídy dlouhým 4859 mm s rozvorem 2737 mm a rozchodem kol vpředu 1577 mm a vzadu 1574 mm. Byl navržen na platformě GM Epsilon II, vyvinuté u Opelu v Rüsselsheimu, tedy stejné jakou používá Opel Insignia a její americká podoba Buick Regal. (Byla použita i u nového Saabu 9-5).

Přichází s novým stylem designu Chevroletu - typickou dvoudílnou maskou chladiče, výraznými halogenovými nebo xenonovými světlomety a ostře řezanými rysy, byť ty jsou zde v méně agresivní podobě než u malých modelů Spark a Aveo. Na zádi zaujmou nové dvoudílné zadní skupinové svítilny s LED, tvarově inspirované modelem Camaro. Zajímavé tvary karoserie se navíc mohou chlubit mimořádně nízkým součinitelem aerodynamického odporu. Jako nabídka na přání budou k dispozici i kola z lehké slitiny o rozměrech 17\" a 18\".

Zákazníci v Evropě budou mít na výběr dva čtyřválce - turbodiesel 2,0 l/121 kW (164 k) nebo zážehový Ecotec 2,4 l/124 kW (169 k). Pro oba budou k dispozici přímo řazená i samočinná převodovka.

Přední kola jsou zavěšena na spodních ramenech se vzpěrami McPherson, vzadu jsou víceprvkové závěsy. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem s variabilní charakteristikou. Součástí standardního vybavení všech verzí je čtyřkanálový protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, asistenčním systémem pro nouzové brzdění (BA) a hydraulickou kompenzací slábnutí brzd při opakovaném namáhání. Elektronický stabilizační systém ESC zahrnuje i regulaci prokluzu kol a regulaci brzdného momentu motoru.

Prostorný interiér má pro nové Chevrolety typické uspořádání tzv. duálního kokpitu. Interiér je ozdoben metalizovaným nebo chromovaným dekorem a atraktivní je i kontrastní prošívání čalounění. Na výběr budou čtyři barevné kombinace interiéru podle úrovně výbavy. Kromě mnoha odkládacích prostor je zajímavostí schránka za sklopným dotykovým displejem autorádia s úhlopříčkou 7\" (17,8 cm).

Součástí standardní výbavy na všech trzích je osm airbagů. Pro Malibu je připraven výběr nových audiosystémů i navigace, součástí standardního vybavení vyšších verzí je modul Bluetooth. U vyšších verzích výbavy bude kromě zadních parkovacích senzorů k dispozici jako prvek výbavy na přání také kamera.

Jako globální model značky Chevrolet se Malibu vyrábí ve výrobních závodech v USA, Jižní Koreji a Číně. Do Evropy se budou dovážet vozy ze závodu GM DAT v Bupjongu v Koreji.