name | autoweek.cz
Demokratizace elektromobility: nový Opel Ampera-e
17.10.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nový Opel Ampera-e radikálně snižuje největší slabinu elektromobilů - omezený dojezd. Jeho dosah 500 km je podstatně delší než dojezd nejbližší konkurence. Tyto parametry ocenila porota AutoBest a Opelu Ampera-e udělila cenu EcoBest 2016.
Podle nového evropského testovacího cyklu NEDC (New European Driving Cycle) dosáhne nový elektromobil Opel Ampera-e magickou hranici dojezdu 500 km při dobití akumulátorů na 100 %. To jej staví do čela segmentu.
Nejlepší i v reálném provozu
V praxi se akční rádius Opelu Ampera-e v běžném provozu může lišit od hodnot dosažených v testovacím cyklu NEDC, protože do hry vstupují takové faktory, jako jsou charakter silnice, počasí, jízdní styl řidiče, zatížení vozu nebo využití klimatizace či topení. I tak ale Ampera-e pro jízdu v běžném provozu slibuje překonání vzdálenosti 300 km na jedno nabití. Po technické stránce identický Chevrolet Bolt totiž podle mnohem přísnějšího amerického standardu EPA ujede na jedno nabití 383 km.
Opel výkonnost vozu prokázal v předvečer jeho premiéry na autosalonu v Paříži, když tento vůz absolvoval v běžném tempu bez problémů a dobíjení jízdu z Londýna do Paříže, což je 417 km. Za volantem přitom seděl osobně šéf automobilky Opel Dr. Karl‑Thomas Neumann.
Praktičnost díky chytré konstrukci
„S modelem Ampera-e nabízíme zákazníkům elektromobil vhodný pro každodenní nasazení v běžném provozu. Nový Opel Ampera-e bude na prvních trzích k dispozici od jara příštího roku. Opel Ampera-e není luxusem, není hračkou, není určen pro roli druhého vozu do rodiny… Opel dokazuje, že díky inovativním technologiím může být elektromobilita dosažitelná širokým vrstvám zákazníků a Opel tak demokratizuje elektromobilitu,“ říká Karl‑Thomas Neumann.
Celkem 417 cm dlouhá Ampera-e (rozvor náprav je 260 cm) poskytuje dost místa pro pohodlné cestování pěti osob a zavazadlový prostor o objemu 381 l. Tajemství prostorného interiéru je v promyšlené integraci akumulátorů do struktury vozu. Sada baterií je uložena pod podlahou a je prostorově přesně uzpůsobena jejím tvarům, takže neomezuje místo pro cestující či zavazadla. Sada baterií sestává ze 288 Li-Ion článků s celkovou kapacitou 60 kWh vyvinutých ve spolupráci s firmou LG Chem. Poloha akumulátorů navíc snižuje těžiště vozu, čímž přispívá k jeho velmi dobrým jízdním vlastnostem.
Výkonný se schopností rekuperace
Výkon trakčního elektromotoru činí 150 kW (204 k) a točivý moment 360 N.m, který je k dispozici jakmile se pootočí kola vozu. Díky tomu kompaktní Ampera-e zrychluje z 0 na 50 km/h za 3,2 s. Maximální rychlost je v zájmu co nejdelšího dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h.
Ampera-e využívá i rekuperaci energie - jakmile řidič v běžném režimu jízdy Drive uvolní pedál akcelerátoru, začne motor fungovat jako generátor a rekuperuje energii do akumulátorů. Brzdný účinek motoru i rekuperace energie se zvýší při volbě režimu Low. Páčkami na zadní straně volantu lze zvolit také režim maximální rekuperace Regen on Demand. Brzdný moment motoru v režimech Low a Regen on Demand je tak výrazný, že v běžném režimu jízdy řidič nemusí používat pedál brzdy.
Navíc je tu nadstandardní konektivita
Opel Ampera-e dostal navíc infotainment IntelliLink nejnovější generace i asistenční systém Opel OnStar s asistenčními službami či výkonným Wi-Fi hotspotem pro sedm účastníků. Díky aplikacím Apple CarPlay a Android Auto je možné infotainment IntelliLink propojit se smartfonem cestujících.
Nejlepší i v reálném provozu
V praxi se akční rádius Opelu Ampera-e v běžném provozu může lišit od hodnot dosažených v testovacím cyklu NEDC, protože do hry vstupují takové faktory, jako jsou charakter silnice, počasí, jízdní styl řidiče, zatížení vozu nebo využití klimatizace či topení. I tak ale Ampera-e pro jízdu v běžném provozu slibuje překonání vzdálenosti 300 km na jedno nabití. Po technické stránce identický Chevrolet Bolt totiž podle mnohem přísnějšího amerického standardu EPA ujede na jedno nabití 383 km.
Opel výkonnost vozu prokázal v předvečer jeho premiéry na autosalonu v Paříži, když tento vůz absolvoval v běžném tempu bez problémů a dobíjení jízdu z Londýna do Paříže, což je 417 km. Za volantem přitom seděl osobně šéf automobilky Opel Dr. Karl‑Thomas Neumann.
Praktičnost díky chytré konstrukci
„S modelem Ampera-e nabízíme zákazníkům elektromobil vhodný pro každodenní nasazení v běžném provozu. Nový Opel Ampera-e bude na prvních trzích k dispozici od jara příštího roku. Opel Ampera-e není luxusem, není hračkou, není určen pro roli druhého vozu do rodiny… Opel dokazuje, že díky inovativním technologiím může být elektromobilita dosažitelná širokým vrstvám zákazníků a Opel tak demokratizuje elektromobilitu,“ říká Karl‑Thomas Neumann.
Celkem 417 cm dlouhá Ampera-e (rozvor náprav je 260 cm) poskytuje dost místa pro pohodlné cestování pěti osob a zavazadlový prostor o objemu 381 l. Tajemství prostorného interiéru je v promyšlené integraci akumulátorů do struktury vozu. Sada baterií je uložena pod podlahou a je prostorově přesně uzpůsobena jejím tvarům, takže neomezuje místo pro cestující či zavazadla. Sada baterií sestává ze 288 Li-Ion článků s celkovou kapacitou 60 kWh vyvinutých ve spolupráci s firmou LG Chem. Poloha akumulátorů navíc snižuje těžiště vozu, čímž přispívá k jeho velmi dobrým jízdním vlastnostem.
Výkonný se schopností rekuperace
Výkon trakčního elektromotoru činí 150 kW (204 k) a točivý moment 360 N.m, který je k dispozici jakmile se pootočí kola vozu. Díky tomu kompaktní Ampera-e zrychluje z 0 na 50 km/h za 3,2 s. Maximální rychlost je v zájmu co nejdelšího dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h.
Ampera-e využívá i rekuperaci energie - jakmile řidič v běžném režimu jízdy Drive uvolní pedál akcelerátoru, začne motor fungovat jako generátor a rekuperuje energii do akumulátorů. Brzdný účinek motoru i rekuperace energie se zvýší při volbě režimu Low. Páčkami na zadní straně volantu lze zvolit také režim maximální rekuperace Regen on Demand. Brzdný moment motoru v režimech Low a Regen on Demand je tak výrazný, že v běžném režimu jízdy řidič nemusí používat pedál brzdy.
Navíc je tu nadstandardní konektivita
Opel Ampera-e dostal navíc infotainment IntelliLink nejnovější generace i asistenční systém Opel OnStar s asistenčními službami či výkonným Wi-Fi hotspotem pro sedm účastníků. Díky aplikacím Apple CarPlay a Android Auto je možné infotainment IntelliLink propojit se smartfonem cestujících.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz