name | autoweek.cz
Citroën ukázal koncept crossoveru
10.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Koncept crossoveru C-Aircross vychází z podoby nové generace modelu C3 a ukazuje, jak se promění C3 Picasso. Ukazuje i novou podobu prvků airbump, chránících boky vozu.
Citroën na autosalonu v Ženevě předvede malý crossover s podobou SUV. Sériová podoba tohoto vozu se stane nástupcem malého minivanu C3 Picasso, který vstoupí do tvrdé konkurence mezi nové hvězdy evropských trhů, jako jsou Renault Captur nebo Fiat 500X, ale také Peugeot 2008.
Bude to model, jaký Citroën do své nabídky velmi naléhavě potřebuje. Jeho vývoj probíhá souběžně s přípravou výroby Opelu Crossland X, který se v Ženevě představí už v sériové podobě. Oba modely, stejně jako jejich ekvivalent se značkou Peugeot, vycházejí ze společného projektu PSA a GM, budou sdílet stejnou platformu PSA PF1 (jako Peugeot 208 nebo Citroën C3) a budou se společně vyrábět v závodě GM v Zaragoze ve Španělsku (C3 Picasso se vyráběl v Trnavě). Budou se ale zásadně lišit jak designem, tak i použitím vlastních pohonných jednotek.
Podoba vozu je hodně blízká nové generaci modelu C3. Stejně jako C3 má na bocích ochranné prvky airbump, uvedené v modelu C4 Cactus, ovšem zde ve zcela nové podobě. C-Aircross je dlouhý 4150 mm při rozvoru náprav 2595 mm, široký 1740 mm a vysoký 1630 mm. Jeho rozměry jsou takřka identické s Crosslandem X.
V interiéru, připomínajícím větší model C4, zaujme volant s jedinou příčkou jako u starších modelů značky. Většinu informací řidič najde na centrálním displeji 12“, zatímco přístrojový panel nahrazuje projekční (Head-up) displej. Variabilitu interiéru zlepšuje možnost podélného posuvu zadních sedadel o 150 mm. Stejně jako v modelu C3 je za vnitřním zpětným zrcátkem HD kamera ConnectedCAM Citroën umožňující nahrávat úseky jízdy přes Bluetooth je posílat na sociální sítě.
Na konceptu najdeme i prvky, s nimiž se v sériové produkci nesetkáme, jako např. kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka nebo obrácené otevírání zadních dveří. Také hlavní displej bude pravděpodobně menší. Měly by ale být použity - poprvé u značky Citroën - hlavní LED světlomety.
Vzhledem k absenci pohonu všech kol (v tomto segmentu je o něj zájem zákazníků minimální) bude pro jízdu na nezpevněných cestách používat systém zlepšení záběrových vlastností Grip Control.
Zatím nebylo oficiálně oznámeno, kdy se představí sériová podoba tohoto vozu, ani jeho jméno (pravděpodobně to ale bude C3 Aircross), nicméně lze předpokládat, že to bude ještě letos na podzim.
Bude to model, jaký Citroën do své nabídky velmi naléhavě potřebuje. Jeho vývoj probíhá souběžně s přípravou výroby Opelu Crossland X, který se v Ženevě představí už v sériové podobě. Oba modely, stejně jako jejich ekvivalent se značkou Peugeot, vycházejí ze společného projektu PSA a GM, budou sdílet stejnou platformu PSA PF1 (jako Peugeot 208 nebo Citroën C3) a budou se společně vyrábět v závodě GM v Zaragoze ve Španělsku (C3 Picasso se vyráběl v Trnavě). Budou se ale zásadně lišit jak designem, tak i použitím vlastních pohonných jednotek.
Podoba vozu je hodně blízká nové generaci modelu C3. Stejně jako C3 má na bocích ochranné prvky airbump, uvedené v modelu C4 Cactus, ovšem zde ve zcela nové podobě. C-Aircross je dlouhý 4150 mm při rozvoru náprav 2595 mm, široký 1740 mm a vysoký 1630 mm. Jeho rozměry jsou takřka identické s Crosslandem X.
V interiéru, připomínajícím větší model C4, zaujme volant s jedinou příčkou jako u starších modelů značky. Většinu informací řidič najde na centrálním displeji 12“, zatímco přístrojový panel nahrazuje projekční (Head-up) displej. Variabilitu interiéru zlepšuje možnost podélného posuvu zadních sedadel o 150 mm. Stejně jako v modelu C3 je za vnitřním zpětným zrcátkem HD kamera ConnectedCAM Citroën umožňující nahrávat úseky jízdy přes Bluetooth je posílat na sociální sítě.
Na konceptu najdeme i prvky, s nimiž se v sériové produkci nesetkáme, jako např. kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka nebo obrácené otevírání zadních dveří. Také hlavní displej bude pravděpodobně menší. Měly by ale být použity - poprvé u značky Citroën - hlavní LED světlomety.
Vzhledem k absenci pohonu všech kol (v tomto segmentu je o něj zájem zákazníků minimální) bude pro jízdu na nezpevněných cestách používat systém zlepšení záběrových vlastností Grip Control.
Zatím nebylo oficiálně oznámeno, kdy se představí sériová podoba tohoto vozu, ani jeho jméno (pravděpodobně to ale bude C3 Aircross), nicméně lze předpokládat, že to bude ještě letos na podzim.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz